Tarve

VVA Systemsin Ajax-turvajärjestelmälaskuri tarvitsi näkyvyyttä. Haluttiin tavoitella turvajärjestelmän hankinnasta kiinnostuneita hyödyntämään laskuria. Laskurin avulla asiakas voi rakentaa toivomansa turvajärjestelmän ja saa hinnan toivomilleen laitteilleen.

Täältä voit lukea Strixin toteuttamasta laskurista.

VVA Systems Ajax hintalaskuri

Toteutus

Suunnittelimme digitaalisen mainoskampanjan, jonka toteutimme Googlen hakusana- ja display-mainoksina. Vaikka VVA Systemsin toiminta-alueena on koko Suomi, tämä kampanja rajattiin maantieteellisesti vain Savon alueelle.

Otimme hakusanamainonnan suunnitelmassa huomioon kolme erilaista ostajapersoona, joita jokaista puhuttelee erilainen viestintä: tunteisiin vetoava, hintatietoinen ja tuotekeskeinen & paikallinen. Hakusanat rakennettiin näiden kolmen ostajapersoonan todennäköisesti käyttämien hakusanojen mukaan.

Display-mainonnassa käytimme yhtä kohderyhmää ja viestintää, tunteisiin vetoavaa. Herkkä kuva ja huolestunut kysymys tärkeimpiensä turvaamisesta herättää tunteita.

Kampanjan tulokset

Mainosten näkyvyys

Hakusana- ja display-mainokset saivat kolmen kuukauden aikana yhteensä yli 300 000 näyttökertaa.

Sivujen katselukerrat

VVA Systemsin laskurisivun katselukerrat moninkertaistuivat kolmen kuukauden aikana. Kampanjan myötä vierailut laskurisivulla kasvoivat 164 %.

Konversiot

Kampanjan johdosta VVA Systemsin turvajärjestelmälaskurin käyttö kasvoi. Kiinnostuneita asiakkaita konvertoitui 317 % enemmän kuin aikaisemmin.

Näyttökerrat

303 797

Savon alueella

Sivun katselut

164 %

Kasvua

Konversiot

317 %

Kasvua

Kävijöiden konvertoituminen liideiksi ja myynniksi

VVA Systems sai mainoskampanjan myötä selkeästi enemmän yhteydenottopyyntöjä, mutta sen lisäksi asiakkaita saapui kivijalkaliikkeeseen huomattavasti enemmän tiedustelemaan Ajax-turvajärjestelmän ratkaisuista. Laskurin kautta yhteydenottopyyntöjen määrä kasvoi 400 % ajasta ennen kampanjaa.

Koska kampanja tuotti liidejä sekä kivijalkaliikkeessä vierailevia asiakkaita, VVA Systemsillä on positiivinen kiire palvellessaan turvajärjestelmistä kiinnostuneita asiakkaitaan ja tehdä myyntiä.

 

Kampanjalla tavallista pidempi elinkaari

Tavallisesti kampanjan alussa tapahtuu nousu, joka loppua kohden hiipuu ja lopulta laskee kannattamattomaksi. Tällä kampanjalla on todettu 3-4 kuukauden aikana jatkuvaa nousua, joten mainoskampanja on saanut jatkua ja tuottaa tulosta.